Obok dobrej fotografii ciężko przejść obojętnie. Instynktownie człowiek zatrzymuje na niej wzrok. Jeżeli jest to fotografia reklamowa, wówczas szanse zbudowania pozytywnych skojarzeń z produktem czy usługą znacząco się zwiększają. To podstawa tak znaczącej popularności zdjęć reklamowych. Jeżeli uda się znaleźć dobrego fotografa, wówczas reklamodawca może liczyć na bardzo skuteczną promocje. Zdjęcia mają tę przewagę nad innymi formami reklamy, że nie narzucają się konsumentom. Jeżeli ci ostatni mają chęć, zatrzymają wzrok. Nie muszą natomiast czekać, aż skończy się pasmo reklamowe w radiu i telewizji. Poza tym fotografia reklamowa, tak jak dawniej malowane obrazy, wzbudza emocje. One także stanowią ważny element promowania. Jeżeli w odniesieniu do danego produktu, konsument wytworzy pozytywne skojarzenia i przyjemne uczucia, wówczas szansa skorzystania z określonego dobra zwiększa się. Dobre zdjęcie każdy rodzaj produktu pokaże w interesujący sposób. Taki, który zapadnie w pamięć osób, które na nie patrzą.